Jeśli chodzi o gadżety reklamowe, to muszą one zainteresować potencjalnych odbiorców kampanii reklamowej. Chodzi o to, że są to upominki od reklamodawcy dla klientów. Dlatego właśnie koniecznie należy prawic, by te osoby chciały przyjąć taki upominek, a tym samym, by zechciały również bliżej poznać szczegóły oferty reklamodawcy. Jednym słowem bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie przygotowanie powierzchni gadżetów reklamowych, ale również ich wybór. Chodzi o to, że przedmiot, który zostanie wykorzystany jako gadżet reklamowy, także ma znaczenie i może zadecydować o powodzeniu kampanii reklamowej.W związku z tym znaczenie będzie miało nie tylko to, co wykorzysta się jako gadżety reklamowe, ale również to, jak całość będzie się prezentowała. Dlatego też przygotowanie odpowiedniego planu na wizualną stronę kampanii reklamowe jest równie ważne, co wymyślenie wszelkiego rodzaju haseł reklamowych i tym podobnych. Na pewno kubki reklamowe dadzą każdemu reklamodawcy wiele możliwości, co pozwoli na stworzenie oryginalnego upominku dla odbiorców reklamy.
Na pewno liczy się pomysł na dekorację gadżetów reklamowych. Dotyczy to nie tylko wzorów i grafik, które kubki reklamowe będą miały na sobie nadrukowane, ale przede wszystkim kolorów, które planuje się w tym wypadku wykorzystać. Wszak muszą być one odpowiednio dobrane, tak by zainteresowały klientów, a tym samym by podkreślały treść, która się tam znajdzie. Dlatego właśnie najczęściej gadżety reklamowe są gładkie, jednokolorowe, co pozwala na lepsze uwidocznienie treści reklamowej na takim produkcie.
Równie dobrze można wykorzystać kilka odcieni jednego koloru, by Kubki reklamowe stały się niepowtarzalnym i tym samym bardziej atrakcyjnym wsparciem dla kampanii reklamowej. W tym wypadku jednak należy pamiętać, by kolor gadżetu reklamowe uzupełniał się z barwami nadruku. Dzięki temu tło jeszcze bardziej podkreśli nadruk, co sprawi, że stanie się bardziej widoczny, a więc i skuteczniejszy. Natomiast to, jaki kolor zostanie wykorzystany, to już zależy tylko i wyłącznie od reklamodawcy i jego pomysłu na akcje promocyjne.