We współczesnym marketingu gadżety reklamowe odgrywają bardzo dużą rolę. Takie działania zaś są niezbędne w każdej praktycznie branży, w tym także odzieżowej. Dlaczego są one tak niezbędne? Ponieważ rosnąca konkurencja sprawia, że tylko firma reklamująca się jest w stanie utrzymać popularność wśród klientów i pozostać na rynku. Jakie działania marketingowe mogą być prowadzone wśród producentów odzieży? Wymienić tu można m. in. kampanie reklamowe, reklamę z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej, a także dystrybucję gadżetów reklamowych.
Ostatnia z wymienionych form marketingu jest popularna, ponieważ generuje względnie niskie koszty. Najtańsze wśród gadżetów, o których mowa, są zaś cukierki reklamowe. Niskie koszty ich produkcji, ale także dystrybucji sprawiają, że każda praktycznie firma może sobie na takie działania pozwolić, w tym także firmy pojawiające się dopiero na rynku. Takie działania można traktować jako inwestycję, która prawie na pewno szybko się zwróci.
Cukierki reklamowe mogą być dystrybuowane masowo wśród potencjalnych klientów firmy – producenta odzieży. Ponieważ w branży, jak wspomniano, panuje silna konkurencja, warto „wyjść do ludzi”, tzn. rozdawać gadżety, o których mowa, w miejscach ruchliwych jak skrzyżowania, centra handlowe, parki, okolice dworców oraz znanych punktów miasta. Tam, gdzie jest regularnie dużo ludzi można liczyć na pozyskanie nowych nabywców swoich produktów. A cukierki, w sensie ogólnym, są bardzo miłym podarunkiem.
Poza rozdawaniem wśród przypadkowych przechodniów, cukierki reklamowe mogą być także rozdawane osobom, które zakupią dany element odzieży. Można to wówczas traktować jako formę podziękowania czy też nagrody za obdarzenie danego producenta zaufaniem.
Aby warunek reklamy był spełniony, cukierki, o których mowa, powinny mieć nadrukowane loga firmy, ewentualnie nazwę producenta (chyba, że nazwa ta jest zawarta w logo). Mogą się na opakowaniach znaleźć także hasła i slogany reklamowe, choć oczywiście niewielka powierzchnia cukierków jest tutaj pewnym ograniczeniem.