Materiały propagandowe oraz reklamowe, zwane często ulotkami, są niezwykle istotnym elementem dzisiejszego marketingu. Pozwalają dotrzeć do klienta masowego przy stosunkowo niskich kosztach. Nie można się zatem dziwić ich popularności. Coraz częściej zdarza się, że materiały te są przygotowywane na różnego rodzaju okazje specjalne, w tym święta, rozmaite wydarzenia, itp. Produkcja ulotek przy takich okazjach jest opłacalna, jeśli wydarzenie, którego dotyczą, jest powszechnie znane i funkcjonuje w zbiorowej świadomości społeczeństwa.
W ujęciu bardziej konkretnym, takie specjalne okazje mogą to być np. walentynki, Święta Bożego Narodzenia, Sylwester, majówka, wakacje, itp. Wydarzeniami o znaczeniu specjalnym mogą być np. zbliżające się istotne imprezy sportowe, kulturalne czy o znaczeniu społecznym. Każda z tych okazji warta jest rozreklamowania przez ulotki reklamowe.
W jaki konkretnie sposób owe ulotki reklamowe mają propagować te specjalne okazje? Przede wszystkim na ulotkach powinno znaleźć się dokładne oznaczenie daty i, jeśli to możliwe, miejsca danego wydarzenia, ponadto krótki opis samej okazji oraz atrakcji czekających przybyłych lub uczestników. Wszystkie te informacje powinny być dyskretnie wplecione w treści o charakterze emocjonalnym, zachęcające czytelników ulotek do podjęcia konkretnych działań lub po prostu uczestnictwa w wydarzeniu.
Rzecz jasna Ulotki reklamowe dotyczące danego święta czy wydarzenia powinny być utrzymane w odpowiednim tonie. Jeśli dotyczą walentynek, kolorystyka powinna być jasna, kojarząca się z romantyzmem. Dominują tutaj czerwień, róż i pomarańcz. Jeśli natomiast ulotka nawiązuje do Bożego Narodzenia, barwy będą łączyć biel (śnieg) z kolorowymi wzorami imitującymi bombki choinkowe i inne ozdoby bożonarodzeniowe.
Treści na ulotkach powinny łączyć grafikę oraz treści pisane. Wówczas najskuteczniej oddziałują na wyobraźnię potencjalnych klientów. Jest to bardzo ważne, jeśli dana ulotka ma zachęcić konkretną osobę do podjęcia działań lub wzięcia udziału w wydarzeniu. Specjalnych okazji jest w ciągu roku wiele, dlatego wielu reklamodawców może czerpać z tego korzyści.
Bransoletki i opaski na rękę